torsdag 25. februar 2010

Livsstilsendring kanskje?

Det høyres sikkert ut som Jacob Sande i "Etter ein rangel", ja den der han skal byrja et nytt og bedre liv. Men eg skal ikkje gå så drastisk til verks. Eg må berre gjera nåken små forandringar.

Eg e i uttgangspunktet ei slanke dama og til tider har eg vore direkte mager. Etter at eg fødte 3 ungar på 3 1/2 år såg eg heilt fæl ut og folk trudde eg hadde anorexi og bendelorm på ein gong. Men det er nå ca 15 år siden og ca 20 kg siden.



Eg trur ikkje du vil kalla meg feit, eg ser heilt OK ut, eg har for eksempel nå fått både rumpe, lår OG  pupper (hurra!) Men eg har også fått litt mage og det e den eg vil ha vekk. Eg skal altså ta av 4 kg, og det burde ikkje være så veldig vanskelig.


Så for 3 veker siden bestemte eg meg for å gå på diett. Eg kjøpte inn masse ukeblader med ulike diettar og sette i gang med å lesa. Det var slank deg med meir fett, low carb-diett, slank med suppe, spis mindre-oftere og sunnere og tenk deg slank Joda, detta kom til å bli lett...




Eg tok litt av kvar diett og endte opp med å eta kvar 3 time, kutta ut ein del karbohydrater og ikkje minst kutta ut snop. Ja og så begynte eg tenka hardt på kor slank og fin eg ville bli.





Mandag morgen gjekk eg på vekta og noterte den i ein nyinnkjøpt notisbok. Nå skulle ALT dokumenterast. Første veka gjekk. Eg syntes eg var kjempeflink. Fredagen lot eg faktisk være å kjøpe den nye Stratosen med kvit sjokolade!



Mandag morgen nr. 2 og på vekta igjen. Eg fekk sjokk! Eg hadde ikkje tatt av et gram! Skuffa men fremdles ved godt mot tok eg fatt på neste veka og neste salat.

Denne veka var eg Oslo på kurs. Detta kurset inneholdt både mat, vin og ein runde i baren. Eg begynte å miste trua på nåke vektreduksjon.


Mandag nr. 3 nok ein gong veging. Nok ein gong 0 gram minus.

14 dagar uten snop er eg like feit og dobbelt så sur!




 
Nå er det berre å innsjå at eg må begynna å trena...

7 kommentarer:

  1. Hehe, artig innlegg - men det kommer, det kommer. Jeg har ganske mange kilo for mye, men jeg må gå de av (mosjonere). Lykke til - klem fra Jannicke

    SvarSlett
  2. ja det er ikke lett.For å være positiv så gikk du ikke opp i vekt da.Sliter selv også.det er jo bunadstid snart. det vil si om snøen smelter da.
    Klem

    SvarSlett
  3. Innom for å ønske deg en riktig fin helg.
    Klem

    SvarSlett
  4. hahaha... det var morsomt! Men huff ja det skal ikke være lett gitt! Du får kjøpe deg en rotex maskin - den er effektiv, kjekk å trene på og kan kombineres med 45 min frustrerte fruer !

    Lykke til ;)

    SvarSlett
  5. Hi, hi, hi - det er ikke alltid like enkelt ;)
    Ønsker deg ei trivelig uke!

    SvarSlett
  6. Hehe, ja, det skal ikke være enkelt!
    Nå når jeg har sluttet å amme kjenner jeg at jeg fyller ut buksene bedre, for å si det slik... Og akkurat nå sitter jeg og tyller i meg lys kokesjokolade. ;o)

    Ønsker deg en riktig fin marsuke!

    SvarSlett
  7. Hihi, herlig innlegg:). Har også noen kilo for mye etter siste babyen kom og jobber litt med samme tingene:).
    Good luck!

    SvarSlett