lørdag 10. oktober 2009

Ilse vs. Hunter vs. Le Chameau

Her om dagen fekk eg litt penger av far min (forsinka bursdagspresang) og eg tenkte eg skulle kjøpe meg nye støvlar for dei eg har er det hull i. (stygge, grønne Viking)







Og då er frågan - ka i all verden skal eg velga? Halve byen har jo Ilse Jacobsen men nå er Hunter på god vei inn ser eg.







Eg svippa innom Lille Vinkel Sko for å sjekke ut Hunter, då eg oppdaga et anna støvlamerke, nemlig Le Chameau. Eg syntes vel egentlig at det var litt for møkje bondegårdspreg øve dei franske støvlane og gjekk på kafe lika forvirra.






På kafeen spurte eg jentene kan dei syntes om Ilse og Hunter, og fekk 3 forskjellige svar:

Jentunge 18 år: "Kor mange har Ilse på jobben? Er det flere enn 3 stykk velger du Hunter"

Jentunge 16 år: "Oh my god! E du blitt sånn wannabe sossekjerring? Ja, for husk sossekjerring blir du aldri, du tjener for dårlig! Kan eg få nye støvletter forresten? Eg har sett nåkken kule på DNA. Kan eg?"

Jentunge 15 år: "E de laget av dyr? Hvis ikkje velger du den billigste. Koffer får ikkje eg hund?"


Etter endt kafèbesøk var eg like forvirra.

I morgen er planen å prøve ut. Har du nåken sysnpunkt på ka eg bør velge?

PS På nettsiden til Lille Vinkel Sko står det at hvis eg vil være heilt kanonkul bør eg velge Le Chameau...

5 kommentarer:

  1. Haha - ifølge disse "unge damene" er jo vi fossiler UANSETT hva vi velger!!! Men jeg er litt enig med deg at det blir litt for mye bondegårdspreg over de andre - så jeg holder knappen på SOSSE-STØVLENE, jeg! De synes jeg er fiiine og det handler om å føle seg vel, eller hva???
    Lykke til i valget!

    SvarSlett
  2. Hehe, kjekke uttalelser fra ungene! Sånt får en jo til å virke elgammel, hehe - flirer godt her jeg sitter.
    Lykke til med valg av støvler. Velg de som er best å ha på foten...

    SvarSlett
  3. Kule jenter...
    Jeg valgte Ilse fordi jeg syns de er litt mer pyntete enn de andre...
    Lykke til med valget

    SvarSlett
  4. Her e svaret kjempeenkelt: Ta dei du lika best, uansett kva dei heite eller kor mange som har dei eller ikkje har dei;)

    Ha ei flott helg.
    Klem:0)

    SvarSlett
  5. syntes definitivt HUNTER, men må prøves.
    Hadde egentlig bestemt meg for Ilse men så prøvde jeg de og de passet ikke(har store bein)(str. 42)og str. 41 i Ilse passet ikke...Men Hunter er en slankere støvel og mer klassisk..om det bestyr noe..

    SvarSlett