mandag 5. april 2010

Påskekrim i heimen

Eg hadde bestemt meg for at i år skulle me ta ein velfortjent miniferie i påsken. London, Paris, Barcelona eller kanskje Stockholm?  Fine byar og muligheter for shopping. I like!
Men kor lenge var mor i paradis? Eg var ikkje kommet lenger enn til Palmehelga før problemene satte inn.





Eg skulle berre ein liten svipptur inn på nettet å sjekke kor møkje me fekk igjen på skatten. Eg trudde eg skulle besvime; 18 000,- i RESTSKATT! Storbyferien blei raskt avlyst. Jomfruene var knust og Pusegutten var dritsur.




Så ringte den eldste av Jomfruene og grein i telefonen. Huseigeren skulle selge huset og hu må ut til 1. mai. Eg huska brått kor festlig sommaren i fjor var med tusen visninger der eg vassa i hybelkaniner og kattehår. Vel, me har ikkje valg. Hu må ut.





Skjærtorsdag reiste me på besøk til mor mi. Då me kom inn døra kunne hu fortelja at Bestemor hadde fått hjerteinfarkt og var innlagt på sykehus. Hu er 93 år gammal så det kan jo gå begge veier.

Langfredag døde ein av fiskane i akvariet eg passer på denne påske. Og det er ikkje nåke sjanse for at han står opp igjen 3. dagen heller...




Ja ja det er berre å innsjå at dette var ikkje min påske. Håper du har hatt det fint.




6 kommentarer:

  1. Heisann!
    Det var da mange triste ting på en gang! Men da går det vel bare en vei, nemlig oppover, får vi håpe!
    Ønsker deg en fin uke!
    Hilsen Ellen:)

    SvarSlett
  2. Uff. Håper du har gjort unna det verste for dette året da...... Fine bilder i alle fall. Kaninene er kjempesøte...
    Supergod uke ønskes deg. Klem :O)

    SvarSlett
  3. Uff. dette var då voldsomt...
    Håper du får gode dagar framover.

    SvarSlett
  4. Hei :)

    oii de var masse på en gang, håper det går bra med bestemoren din...en imponerende alder på henne da.

    Jeg har også fått meg en saftig baksmell på skatten.. noen tusen mere en deg... så her er alle planer for sommeren lagt bort.. ike noe gøy i alle fall.. men skal følge bedre med denne gangen i alle fall.

    Ha ei fin uke og nyt våren :)

    SvarSlett
  5. Såpass ja.. du har liksom fått alt på en gang du! Jeg har nå til gode å høre om de som faktisk har fått igjen på skatten... Vi har i alle år fått igjen + de fleste av våre venner, men ikke i år nei! God bedring til bestemoren din. Klem

    SvarSlett
  6. Oj! Kan tenke meg at det ble noen skuffelser både for den ene og den andre.
    På hybeljakt igjen... hehe, sorry må le... tenker på det forrige innlegget ditt med hybeljakt. Håper du holder oss oppdatert.

    Ønsker deg og dine en strålende helg.
    Klem fra Helen

    SvarSlett